Vijesti i događanja


25 studenoga, 2020

Prevladavanje kriza i emocionalna pismenosti: prevencija sagorijevanja stručnjaka

Svaka kriza narušava našu sposobnost suočavanja sa stresom i nužno podrazumijeva potrebu za prilagodbom. Intervencije nisu nužne kako bi spriječili krizu (to je često nemoguće), niti kako bi zaustavile pojavu akutnih simptoma (trenutačnih osjećaja nesigurnosti, straha ili tuge), već radi prevencije pojave težih simptoma i akutnih stanja. Svaka intervencija (tretman) započinje procjenom, a […]
24 studenoga, 2020

Kako s djecom razgovarati o ovisnostima (II)?

U prethodnom članku smo objasnili neke specifičnosti razgovora s djecom predškolske i rane školske dobi. No, prave promjene se događaju u dobi od 13. do 17. godine, kada je vrijeme je za vrlo jasne i specifične razgovore o drogama, njihovim efektima i posljedicama po zdravlje, kao i zakonskim posljedicama korištenja ilegalnih droga. Roditelji […]
23 studenoga, 2020

Kako s djecom razgovarati o ovisnostima (I)?

Svakom je roditelju važno zaštititi svoju djecu od droga i ovisnosti, a svakako ubrajajući tu cigarete i alkohol – čak i ako sami puše ili prigodno piju – mogu biti zabrinuti hoće li njihova djeca naštetiti svome zdravlju kroz ove, uvjetno rečeno, manje opasne, ali vrlo dostupnije tvari. Ipak, realno je da će […]
20 studenoga, 2020

Mediji u službi povećanja socijalne uključenosti mladih

Centar za razvoj mladih je 1. rujna 2020. započeo s provedbom projekta SIMS – socijalna inkluzija mladih kroz Studentski.hr. U njegovu će se sklopu, tijekom 24 mjeseca koliko projekt traje, osnaživati studenti diplomskog studija novinarstva kao budući medijski djelatnici za kvalitetnije izvještavanje o nezaposlenim mladima radi suzbijanja njihove socijalne isključenosti. Projekt se provodi […]
15 studenoga, 2020

Želim prestati pušiti, ali…

Draga Pragma, već duže vrijeme imam problem kojeg sam pokušavala riješiti, ali neuspješno. Naime, radi se o prekomjernom pušenju cigareta. Pušim od svoje petnaeste godine, a sve je počelo kao šala. Željela sam probati pušiti, a cigarete su mi bile dostupne od starijih članova obitelji. Prvu cigaretu sam uzela od starije sestre te […]
7 kolovoza, 2020

Pismo majke – tuga ili …?

Poslijeporođajna tuga („baby blues“) pogađa 50 – 80 % majki, dok teži oblik (poslijeporođajna depresija) pogađa čak jednu od deset majki. Oslobodimo majke od osjećaja nelagode u vezi ovog stanja! Draga majko, primili smo Vaše pismo i zahvaljujemo na njemu. Prije svega, čestitamo Vam na majčinstvu! Kao i veliki broj majki, pogađa Vas […]
24 veljače, 2020
Godišnja nagrada za novinarske radove

Ocjenjivanje novinarskih radova od 24.2. do 4.5.2020.

Od 24. veljače do 4. svibnja 2020. odgojno – obrazovne ustanove mogu ocjenjivati novinarske radove za “Godišnju nagradu za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja”. Novinarske radove, Smjernice, obrasce za ocjenjivanje radova, glasački list, poziv za sudjelovanje koji je upućen svim odgojno – obrazovnim ustanovama u RH, možete pronaći na mrežnoj stranici Pragme: https://www.udruga-pragma.hr/obrazovanje-i-mediji, […]
11 veljače, 2020

Uključivanje perspektive dječjih prava u politike i odlučivanje

Usvajanje Konvencije o pravima djeteta od strane država članica i Povelje o temeljnim pravima od strane EU-a postavili su smjer u zaštiti prava djece bez diskriminacije u državama članicama. U posljednjih nekoliko godina na EU i nacionalnim razinama razvijeno je i usvojeno nekoliko inicijativa kako bi se osiguralo da su dječja prava ugrađena […]
31 prosinca, 2019

“Godišnja nagrada za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“ – privrženost školi i zajednici

“Godišnja nagrada za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“ Otvoren natječaj za prijavu novinarskih radova koji promoviraju koncept privrženosti između škola, učenika i roditelja, a prijave traju do 31. 1. 2020.  Pragma poziva novinare da od 31. prosinca 2019. do 31. siječnja 2020., putem Obrasca za prijavu novinarskog rada, prijave po jedan novinarski […]
8 prosinca, 2019

Razvoj karijere i povećanje učinkovitosti obrazovanja

Zemlje kojima je podučavanje postalo privlačnom profesijom to često rade ne samo kroz plaću, već podižući status nastave, nudeći stvarne izglede za karijeru i tretirajući nastavnike kao profesionalce. Istraživanje PISA odavno je utvrdilo da visoko uspješni obrazovni sustavi više plaćaju nastavnike. Oni također često daju prioritet kvaliteti poučavanja nad ostalim mogućnostima, uključujući veličinu […]
28 studenoga, 2019

U traženju mjesta pod suncem

Preuzmite publikaciju “U traženju mjesta pod suncem” autora iz udruge Pragma – Nedjeljka Markovića, Jelene Adamlje i Katarine Jelić, a temeljem rada na projektu “Nova šansa za mlade“. Publikacija može biti svojevrsni vodič ravnateljima, nastavnicima, odgojateljima, stručnjacima koji rade s mladima, roditeljima, donositeljima odluka te samim mladima koji traže pomoć pri izlasku iz […]
14 studenoga, 2019

Okrugli stol Pragme povodom Dana sjećanja na žrtvu Vukovara 1991.

Pozivamo Vas na okrugli stol povodom Dana sjećanja na žrtvu Vukovara 1991. na kojem ćemo poseban naglasak staviti na životne prilike djece i mladih tijekom i nakon Domovinskog rata te na djecu poginulih, nestalih ili stradalih hrvatskih branitelja u mirnodopskom okruženju. Tijekom Domovinskog rata ubijeno je 402 djece, 1 276 ih je ranjeno, […]
30 listopada, 2019

Više sna ili više ekrana?

Najčešće mrežne aktivnosti među 15-godišnjacima su pretraživanje Interneta radi zabave i sudjelovanje na društvenim mrežama, a više od 70 % učenika radi jednu od ovih aktivnosti svakodnevno ili gotovo svaki dan, pokazuju rezultati OECD – PISA istraživanja.  U 2012. 15-godišnji učenici svakodnevno su provodili preko dva sata online, prosječno po zemljama OECD-a. Najčešće internetske […]
25 listopada, 2019

Znaju li 15-godišnjaci upravljati novcem?

U prosjeku, u svim zemljama sudionicama PISA istraživanja, 15 % učenika može donijeti jednostavne odluke o trošenju i prepoznati svrhu svakodnevnih financijskih dokumenata, poput računa.  U prosjeku, u 13 zemalja OECD-a koje su sudjelovale u procjeni financijske pismenosti PISA-e, 10 % učenika može analizirati složene financijske proizvode i rješavati ne-rutinske financijske probleme, dok […]
20 listopada, 2019

Kreativni u rješavanju problema?

Jesu li 15-godišnjaci kreativni u rješavanju problema? Odgovor na ovo  pitanje traže brojni istraživači iz obrazovanja, a koje donosi OECD. Da bi dobro prošli u PISA-inoj prvoj procjeni kreativnih vještina rješavanja problema, učenici moraju biti otvoreni za novosti, tolerirati sumnju i nesigurnost te se usuditi koristiti intuiciju pri pronalasku rješenja. To što je […]
20 rujna, 2019

Rano napuštanje školovanja je i dalje veliki socijalni i obrazovni problem, ali postoje rješenja!

O velikom europskom fenomenu ranog napuštanja školovanja progovara predsjednik udruge Pragma Nedjeljko Marković, diplomirani socijalni radnik. Udruga Pragma je bila jedna od prvih hrvatskih udruga koja je temu ranog napuštanja školovanja prepoznala kao obrazovni i socijalni problem. Gospodine Markoviću, jedan od ciljeva Europa 2020 je i snižavanje stope napuštanja školovanja ispod 10 % […]
26 kolovoza, 2019

Priprema za novu školsku godinu – uz dovoljno sna!

Roditelji, dobar san vašeg djeteta utječe na njegov uspjeh u školi (i kasnije u životu)! Wendy M. Troxel licencirana je klinička psihologinja i stručnjakinja za neobično, ali važno područje – spavanje. Ona u svom radu objavljenom na RAND-u ističe kako se roditelji adolescenata također pribojavaju početka školske godine, iako su im djeca već […]
24 srpnja, 2019

Njegovo veličanstvo Ekran – neprijatelj ili saveznik u odgoju?

U kojim slučajevima vašoj (maloj) djeci omogućujete korištenje mobitela, televizije, kompjutora? Kada im je dosadno, kada su vam naporni, kada imate previše posla da biste ih vi animirali ili kao dio dogovorene, predviđene (i ograničene) dnevne razonode za djecu? Kada ste prvi put djetetu dozvolili korištenje mobitela, gledanje crtića na televiziji ili igranje […]
18 srpnja, 2019

Pragmini prijedlozi za Strategiju demografskog razvoja Grada Zagreba

Udruga Pragma je dala niz primjedbi i prijedloga na Nacrt prijedloga Strategije demografskog razvoja Grada Zagreba za razdoblje 2019. do 2031. godine. “… Iako je mjera roditelj – odgajatelj uvedena bez ozbiljne analize koja bi odgovorila na niz otvorenih pitanja, poput kakva će biti kvaliteta socijalizacije djece u obiteljima koje koriste mjeru, a […]
13 srpnja, 2019

Nacrt Akcijskoga plana za prevenciju nasilja u školama 2019. – 2024.

Mnistarstvo znanosti i obrazovanja je putem portala e-Savjetovanja (https://esavjetovanja.gov.hr/ECon/MainScreen?entityId=11104) pozvala zainteresiranu javnost da se očituje o Nacrtu Akcijskoga plana za prevenciju nasilja u školama 2019. – 2024. Udruga Pragma je 12. srpnja 2019. uputila svoje mišljenje: “Poštovani,  smatramo kako je potreban jedan nacionalni dokument koji će snažno poduprijeti razvoj hrvatskog odgojno – obrazovnog […]
2 studenoga, 2022

Misli na sebe – čitaj!

Udruga Pragma će u utorak 8. studenog 2022. od 16 sati u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića u Zagrebu, unutar tematske mreže “Medijsko obrazovanje je važno.MOV” (oznaka projekta financiranog iz Europskog socijalnog fonda: UP.04.2.1.06.0047) predstaviti 10. Godišnju nagradu za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja s temom „Misli na sebe – čitaj“, a […]
11 listopada, 2022

Mreža za socijalno i emocionalno učenje

Pozivamo dječje vrtiće, osnovne i srednje škole, učeničke domove, ustanove socijalne skrbi, zdravstvene ustanove, visokoobrazovne i znanstvene ustanove, gradove, općine i županije, socijalne partnere te udruge, zaklade i pojedince da nam se pridruže neformalnoj Mreži za socijalno i emocionalno učenje koja će povezivati stručnjake u dijeljenju najboljih praksi u području socijalnoj i emocionalnog opismenjavanja djece […]
26 kolovoza, 2022

„Pustolovina počinje“ i „Moranja“ – nove publikacije Pragme za početak školske godine 2022./2023.

Danas je udruga Pragma objavila online izdanja dviju publikacija – drugo izdanje obiteljskog priručnika Od prvoga koraka do maratona, koji nosi naziv „Pustolovina počinje“, te deseti školski kalendar naziva „Moranja“. U drugom obiteljskom priručniku „Pustolovina počinje“ autorski tim kojeg čine Marija Granić, Nedjeljko Marković, Ivana Sučić i Ana Ugrina, bave se izazovima razvoja […]
22 kolovoza, 2022

Obitelj i mediji – mjesto susreta i razmišljanja!

Dragi roditelji,            Pomozite svojoj djeci razumjeti osjećaje, a onda zajedno analizirajte što, kada i zašto konzumirate određene medijske sadržaje i na kraju – probajte povezati u svojim obiteljima ponašanja djece s određenim medijskim sadržajem kojeg su konzumirali. Vodite i dnevnik ako vam je lakše pratiti i javite nam se na pragma@udruga-pragma.hr sa svojim […]
28 srpnja, 2022

Navike koje je moguće “držati” pod kontrolom!

Navika predstavlja individualnu aktivnost ili doživljajnu reakciju koja se ustalila i postala uobičajenom. Ponekad može biti poželjna i korisna jer smanjuje količinu energije koju koristimo za prilagodbu, ali često poželimo neke navike promijeniti, ako su za nas nepoželjne i destruktivne. Proces stjecanja određene navike sastoji se od tri dijela: znaka, rutinske radnje i […]
25 srpnja, 2022

Medijska i socio-emocionalna pismenost – pripreme za stvarni svijet!

Medijska pismenost odnosi se na sposobnost pristupa, analize, evaluacije i stvaranja medijskog sadržaja u različitim oblicima, kao što su tisak, televizija, radio, film i digitalni mediji. Uključuje vještine i znanja potrebna za kritičko razumijevanje i tumačenje medijskih poruka, kao i za učinkovito i odgovorno korištenje medijskih alata i tehnologija. Medijska pismenost uključuje razumijevanje […]
25 srpnja, 2022

Osjećaj praznine i depresija: opasnosti maratonskog gledanja TV sadržaja

Petak je, 17 sati, završili ste s poslom i stigli kući. Nakon obroka, palite svoju omiljenu novu seriju. Pogledali ste na sat i vidjeli da je dva sata ujutro, a vi ste već na drugoj sezoni. Poznato? U podlozi je Binge-watching (Binge–viewing), do prije koju godinu nepoznat fenomen, koji se može definirati kao […]