Vijesti i događanja

8 veljače, 2021

Kako odgajati srcem?

Kako očuvati svoj mir unatoč brojnim izazovima roditeljstva? Kako uskladiti sličnosti i razlike u temperamentima? Kako osmisliti aktivnosti za kvalitetno provođenje vremena s djecom? Kako razumijevanjem emocionalnog razvoja djeteta jačate povezanost s djetetom? A kako vam u svemu tome može pomoći i glazba? Unutar ciklusa besplatnih online radionica „Kako odgajati srcem?“ kojega organizira […]
23 siječnja, 2021

Međunarodni dan obrazovanja

Dragi učitelji, nastavnici, profesori, ravnatelji, stručni suradnici, dragi učenici i roditelji, čestitamo vam Međunarodni dan obrazovanja.  Ova pandemija je pokazala kako postoje inicijative i partnerstva za podršku stručnjacima i učenicima kako bi se obrazovni proces uspješno dovršio.  Prema podacima OECD-a, najmanje trećina učenika diljem svijeta nije uspjela pristupiti učenju na daljinu tijekom zatvaranja škola […]
19 siječnja, 2021

Uloga očeva u emocionalnom razvoju djece

Roditeljstvo je važna i zahtjevna životna uloga koja očevima i majkama predstavlja izazov i čiji je ishod unaprijed neizvjestan. Biti dobar roditelj nije nimalo lako. Kad govorimo o roditeljstvu, većinom se misli na majčinstvo, dok su očevi često stavljeni u drugi plan. Uloga oca u odgoju i razvoju djeteta još je uvijek opterećena […]
12 siječnja, 2021

Što možemo učiniti kako bismo povećali školski uspjeh djece i mladih?

Budući da učenici gotovo podjednako mnogo vremena provode sa svojim nastavnicima u školi, kao s roditeljima kod kuće, za očekivati je kako će odnos s nastavnicima uvelike utjecati na različite emocije kod učenika. Ocjene nisu jedini ishod učenja i obrazovanja – emocije su ništa manje važna posljedica odnosa između onih koji poučavaju i […]
11 siječnja, 2021

Kako odgajati “brzu” djecu?

ADHD ili poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću jedna je od najraširenijih, ali i najkontroverznijih dijagnoza. ADHD smatra se neurorazvojnim poremećajem sa snažnom nasljednom komponentom. Može se uočiti već od dojenačke dobi i traje do odrasle dobi. Pojedini stručnjaci vjeruju kako je ADHD zaseban poremećaj, dok su drugi skloni smatrati ga samo jednim od simptoma […]
7 siječnja, 2021

Dječja depresija

Kod djece se depresivno raspoloženje najčešće očituje kroz razdražljivost i hirovitost pa je potrebno takve simptome razlikovati od ponašanja razmaženog djeteta. Zato često ostane neotkrivena i neliječena! Prema DSM-V, simptomi kod djece su česte pritužbe, razdražljivost i socijalno povlačenje. Kod djevojčica primjećujemo više negativnih raspoloženja, a kod dječaka nedostatak kontrole i agresiju. Depresija […]
4 siječnja, 2021

O teškim temama s djecom. Kako razgovarati o smrti?

Kada djeca počnu ispitivati o svijetu oko sebe, o uzrocima zašto je nešto takvo kakvo je, roditelji se mogu naći u situaciji da ne znaju dovoljno informacija, da ne znaju koji odgovor dati ili koji odgovor „smiju“ dati djetetu određene dobi. Jedna od takvih tema je tema smrti. Prije ili kasnije djeca će […]
4 siječnja, 2021

Pomoć stradalima u potresu na području Sisačko-moslavačke županije

Udruga Pragma poziva na solidarnost s građanima Sisačko-moslavačke županije kojima je potres uništio domove, radna mjesta, prostore druženja i okupljanja. Svojim novčanim prilogom pomoći ćete u bržem oporavku stradalih mjesta i građanima u povratku u svakodnevni život. Svoje novčane priloge za humanitarnu akciju “Pomoć stradalima u potresu na području Sisačko – moslavačke županije” […]
17 prosinca, 2020

„Nova prilika“

Otvoren natječaj Pragme za prijavu radova za dodjelu 8. „Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“, do 31. 1. 2021. Pozivamo novinare da od 18. prosinca 2020. do 31. siječnja 2021., putem obrasca, prijave po jedan novinarski rad u kategorijama: za najbolji radijski, televizijski ili tiskani (online) prilog. Tema ,,Godišnje nagrade […]
14 prosinca, 2020
grupna terapija

Emocionalno opismenjavanje mladih kroz grupni rad – iskustva udruge Pragma

Uspješni ljudi na neki način vladaju svijetom – njih se poštuje, oni donose najvažnije odluke, postižu značajne uspjehe, oni razmišljaju inovativno. Ne može svatko biti ,,na vrhu“, a samo stepenicu niže od vrha nalazi se čitav niz talentiranih individualaca koji oblikuju sustav podrške, obavljajući nužne aktivnosti kojima se održava razinu uspješnosti. Za njih […]