-
Umjetnost spaja ljude i unaprjeđuje naše obrazovanje, potiče maštu i ostavlja trajne pečate u našim životima
-
Zaštititi djecu u online prostoru zajednička je zadaća svih koji su usmjereni dobrobiti djece
-
Asertivna komunikacija u partnerskim odnosima
-
Ovisnosti i mladi – utjecaj društvenih mreža i online platformi
Vijesti i događanja
8 prosinca, 2019
Zemlje kojima je podučavanje postalo privlačnom profesijom to često rade ne samo kroz plaću, već podižući status nastave, nudeći stvarne izglede za karijeru i tretirajući nastavnike kao profesionalce. Istraživanje PISA odavno je utvrdilo da visoko uspješni obrazovni sustavi više plaćaju nastavnike. Oni također često daju prioritet kvaliteti poučavanja nad ostalim mogućnostima, uključujući veličinu […]
28 studenoga, 2019
Preuzmite publikaciju “U traženju mjesta pod suncem” autora iz udruge Pragma – Nedjeljka Markovića, Jelene Adamlje i Katarine Jelić, a temeljem rada na projektu “Nova šansa za mlade“. Publikacija može biti svojevrsni vodič ravnateljima, nastavnicima, odgojateljima, stručnjacima koji rade s mladima, roditeljima, donositeljima odluka te samim mladima koji traže pomoć pri izlasku iz […]
14 studenoga, 2019
Pozivamo Vas na okrugli stol povodom Dana sjećanja na žrtvu Vukovara 1991. na kojem ćemo poseban naglasak staviti na životne prilike djece i mladih tijekom i nakon Domovinskog rata te na djecu poginulih, nestalih ili stradalih hrvatskih branitelja u mirnodopskom okruženju. Tijekom Domovinskog rata ubijeno je 402 djece, 1 276 ih je ranjeno, […]
30 listopada, 2019
Najčešće mrežne aktivnosti među 15-godišnjacima su pretraživanje Interneta radi zabave i sudjelovanje na društvenim mrežama, a više od 70 % učenika radi jednu od ovih aktivnosti svakodnevno ili gotovo svaki dan, pokazuju rezultati OECD – PISA istraživanja. U 2012. 15-godišnji učenici svakodnevno su provodili preko dva sata online, prosječno po zemljama OECD-a. Najčešće internetske […]
25 listopada, 2019
U prosjeku, u svim zemljama sudionicama PISA istraživanja, 15 % učenika može donijeti jednostavne odluke o trošenju i prepoznati svrhu svakodnevnih financijskih dokumenata, poput računa. U prosjeku, u 13 zemalja OECD-a koje su sudjelovale u procjeni financijske pismenosti PISA-e, 10 % učenika može analizirati složene financijske proizvode i rješavati ne-rutinske financijske probleme, dok […]
20 listopada, 2019
Jesu li 15-godišnjaci kreativni u rješavanju problema? Odgovor na ovo pitanje traže brojni istraživači iz obrazovanja, a koje donosi OECD. Da bi dobro prošli u PISA-inoj prvoj procjeni kreativnih vještina rješavanja problema, učenici moraju biti otvoreni za novosti, tolerirati sumnju i nesigurnost te se usuditi koristiti intuiciju pri pronalasku rješenja. To što je […]
20 rujna, 2019
O velikom europskom fenomenu ranog napuštanja školovanja progovara predsjednik udruge Pragma Nedjeljko Marković, diplomirani socijalni radnik. Udruga Pragma je bila jedna od prvih hrvatskih udruga koja je temu ranog napuštanja školovanja prepoznala kao obrazovni i socijalni problem. Gospodine Markoviću, jedan od ciljeva Europa 2020 je i snižavanje stope napuštanja školovanja ispod 10 % […]
26 kolovoza, 2019
Roditelji, dobar san vašeg djeteta utječe na njegov uspjeh u školi (i kasnije u životu)! Wendy M. Troxel licencirana je klinička psihologinja i stručnjakinja za neobično, ali važno područje – spavanje. Ona u svom radu objavljenom na RAND-u ističe kako se roditelji adolescenata također pribojavaju početka školske godine, iako su im djeca već […]
24 srpnja, 2019
U kojim slučajevima vašoj (maloj) djeci omogućujete korištenje mobitela, televizije, kompjutora? Kada im je dosadno, kada su vam naporni, kada imate previše posla da biste ih vi animirali ili kao dio dogovorene, predviđene (i ograničene) dnevne razonode za djecu? Kada ste prvi put djetetu dozvolili korištenje mobitela, gledanje crtića na televiziji ili igranje […]
18 srpnja, 2019
Udruga Pragma je dala niz primjedbi i prijedloga na Nacrt prijedloga Strategije demografskog razvoja Grada Zagreba za razdoblje 2019. do 2031. godine. “… Iako je mjera roditelj – odgajatelj uvedena bez ozbiljne analize koja bi odgovorila na niz otvorenih pitanja, poput kakva će biti kvaliteta socijalizacije djece u obiteljima koje koriste mjeru, a […]