Međunarodni dan obrazovanja

Dragi učitelji, nastavnici, profesori, ravnatelji, stručni suradnici, 
dragi učenici i roditelji, čestitamo vam Međunarodni dan obrazovanja

Ova pandemija je pokazala kako postoje inicijative i partnerstva za podršku stručnjacima i učenicima kako bi se obrazovni proces uspješno dovršio. 

Prema podacima OECD-a, najmanje trećina učenika diljem svijeta nije uspjela pristupiti učenju na daljinu tijekom zatvaranja škola zbog pandemije. Učenici u zemljama s niskim i nižim srednjim dohotkom izgubili su u prosjeku oko četiri mjeseca školovanja, u usporedbi sa šest tjedana u zemljama s visokim dohotkom. Oporavak od ove situacije predstavljat će izazov kroz sljedeća desetljeća. 

Međutim, zatvaranje škola također je natjeralo ljude da cijene važnost škola i ulogu nastavnika – ne samo iz akademskih i ekonomskih razloga, već i zbog socijalnog i emocionalnog razvoja učenika. Poziv je bio i na buđenje kako bi se osiguralo da obrazovni sustavi postanu otporniji, uključiviji, ali i fleksibilniji. Također je pokazana sposobnost sustava i nastavnika za inovacije kako bi se osiguralo da se poučavanje i učenje mogu nastaviti, unatoč izazovnim okolnostima.

U Pragmi smo u pandemijsko doba bili usmjereni prema izgradnji socijalne i emocionalne dobrobiti djece i mladih, te smo tako dali podršku nastavnicima i učenicima kroz besplatna predavanja i radionice, a mladima smo pružili usluge savjetovanja i osnaživanja. Radili smo na razvoju profesionalnih materijala za učenju i u tom kontekstu vas pozivamo da se pridružite dodjeli „Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“. Također, pozvali smo na suradnju državna i javna tijela kako bi podržali jačanje i upravljanje učinkovitosti sustava i ukupnu uspješnost obrazovnog sektora.

Pozivamo na nastavak dijaloga o pitanjima kao što su pametno korištenje tehnologije u obrazovanju, većem ulaganju u socijalne i emocionalne vještine učenika, ulaganje u radnu snagu i profesionalni razvoj, pitanje razvoja strukovnog obrazovanja u promijenjenim gospodarskim uvjetima, te na poštivanje profesionalne autonomije nastavnika.

Godina 2020. bila je bez presedana u svakom sektoru, a ubrzala je inovacije u obrazovanju i zato bi napori u 2021. trebali dalje jačati ulogu nastavnika u izgradnji otpornijih sustava obrazovanja u budućnosti. 

Zahvaljujemo vam na suradnji i želimo vam sretan Međunarodni dan obrazovanja

Nedjeljko Marković, dipl. socijalni radnik
Predsjednik Pragme

Fotografija: PexelsPixabay