Udruga Pragma je 15. listopada 2025. organizirala besplatnu online edukaciju kroz dva predavanja na temu intimnih partnerskih odnosa, namijenjenu stručnjacima i općoj javnosti. Edukacija se odvijala unutar programa „Podrška obitelji u zajednici“ koji se provodi uz financijsku potporu Ministarstva zdravstva i Ministarstva demografije i useljeništva*. Izlagačice su bile Angelina Krsnik, mag. socijalne pedagogije i Jelena Adamlje, mag. socijalne pedagoginje i grupna psihoterapeutkinja.
Tema predavanja Angeline Krsnik bila je vezana uz romantične odnose mladih. Predavačica je govorila o stupanju u romantični odnos u adolescenciji, s naglaskom na utjecaj roditelja i njihovih stavova na romantične odnose mladih i način na koji adolescenti doživljavaju partnera; o nasilju u mladenačkim vezama te o načinu na koji mladi i odrasli mogu prepoznati da je adolescent žrtva nasilja u vezi; o utjecaju tehnologije na romantične odnose mladih. Predavačica je pružila savjete o tome kako razgovarati s djecom i mladima o partnerskim odnosima, odnosno kako roditelji i druge važne odrasle osobe mogu naučiti mlade prepoznati zdrave od nezdravih obrazaca ponašanja kod bliskih osoba; predstavila je nekoliko termina koje mladi danas koriste kako bi opisali vrste odnosa u koje ulaze. Cilj je bio osvijestiti odrasle, bilo roditelje ili stručnjake koji rade s djecom i mladima, o tome što očekivati u adolescenciji po pitanju romantičnih interesa i aktivnosti mladih te ih educirati o tome kako razgovarati s njima o navedenim temama imajući na umu očuvanje njihove intimnosti, dobrobiti, ali i odnosa s njima.
Tema predavanja Jelene Adamlje bili su intimni odnosi u dugotrajnim (bračnim i izvanbračnim) vezama, s naglaskom na važnosti emocionalne intimnosti kao temeljnog aspekta zdrave i zadovoljavajuće veze. Istaknula je psihološku razliku između stanja zaljubljenosti i stabilne ljubavi te prenijela stručne spoznaje o načinima boljeg povezivanja partnera kroz konkretna ponašanja usmjerena dobrobiti partnera. Dotaknula se utjecaja medija i društva na poimanje seksualnosti te ga usporedila s rezultatima ispitivanja opće populacije. Cilj je bio ponuditi što konkretnije spoznaje, znanja i vještine općoj populaciji za uspostavu kvalitetnijih partnerskih odnosa, a stručnjacima pružiti produbljenje već stečenih znanja za rad s korisnicima.
Na edukaciji je sudjelovalo 124 sudionika, od čega je većina bila ženskog spola.
Na online evaluacijski upitnik odgovorilo je 65 sudionika, a cilj evaluacije je bio dobiti povratne informacije sudionika o korisnosti sadržaja predavanja (kvalitativne i kvantitativne), o pojedinim elementima predavanja te dobiti prijedloge za nove teme kao i prijedloge za unapređenje rada. Sudionici su u evaluacijskom upitniku zamoljeni da dodatno odgovore na nekoliko pitanja vezana uz prijelaze u obrazovnom sustavu s obzirom da se tom temom Pragma bavi u aktualnim i nadolazećim aktivnostima u radu s mladima, roditeljima i stručnjacima.
Na pitanje o korisnosti predavanja, 71 % sudionika (n=46) je odgovorilo najvišom ocjenom (5) koja označava da su predavanja bila izrazito korisna, njih 25 % (n=16) smatra da su bila jako korisna (ocjena 4) te je 4 % sudionika (n=3) korisnosti predavanja dalo srednju ocjenu (ocjena 3). Prosječna ocjena korisnosti predavanja bila je 4,66.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.