Čitanje knjiga produbljuje obiteljske odnose

Marija Pavić je završna godina preddiplomskoga studija novinarstva na Fakultetu političkih znanosti gdje je također novinarka i urednica kulturne rubrike u studentskim novinama i portalu Global.

Koja je motivacija za prijavu i o čemu nam govori Vaš rad?

Na prijavu rada „SNJEŽANA BABIĆ-VIŠNJIĆ ‘Svaki čovjek u životu zaslužuje prostor svoje pobjede‘“ na Pragminu Godišnju nagradu za novinarske radove koji promiču obrazovanje potaknuo me glavni urednik Globala Igor Weidlich. Vjerujem da ovakvi projekti mogu pomoći u medijskom opismenjavanju djece i mladih jer svaki tekst donosi neke korisne informacije ili pruža motivaciju, u konkretnom slučaju, za čitanje. Snježana Babić-Višnjić odlična je književnica od koje se može puno toga naučiti. Intervju daje uvid u to koliko je čitanje uistinu bitno, s kojim se preprekama susreću književnici danas te na koje načine pokušavaju doprijeti do publike.

Što čitanje znači za Vas i Vašu obitelj?

Čitanje uvelike doprinosi socijalnom i emocionalnom učenju djece i mladih jer čitanjem stječemo nova iskustva i znanja. Svaka nas knjiga dovodi u različite situacije za koje i sama nudi različita rješenja. Djeca i mladi poistovjećuju se s likovima, dobivaju ideje za rješavanje problema s kojim se susreću, razvijaju svoj vokabular, ali i ono što je još važnije, maštu. Kod mene je ljubav prema čitanju krenula od kuće jer svi vole čitati i nekako sam naučena ‘od malih nogu’ na to. Kao kada obitelj zajedno gleda film pa se poveže, tako je i sa knjigom kada se čita. Svatko pisanu riječ doživi drugačije pa stvori posve drugačiju sliku o knjizi. Upravo razgovori i rasprave o tome koliko se kome svidjela pročitana knjiga produbljuju, ne samo kognitivne sposobnosti i dušu, već i obiteljske odnose jer se i na taj način više povezujemo jedni s drugima.

Kako mladi danas provode slobodno vrijeme?

Mladi danas većinu slobodnoga vremena provode na internetu, odnosno društvenim mrežama. Iako one mogu biti vrlo korisne za učenje novih vještina i stjecanje znanja, društvene mreže sa sobom donose i niz opasnosti kao što su: cyberbullying, krađa identiteta, lažno predstavljanje i sl. Mlade treba educirati o prednostima, ali i opasnostima interneta i društvenih mreža kao medija. Vjerujem da ima i prostora i želje za suradnju odgojno-obrazovnog sustava i medija u području medijskoga opismenjavanja kroz razne edukacijske radionice namijenjene mladima. Također, mediji bi trebali sugerirati mladima kako kvalitetno provoditi slobodno vrijeme u obliku najava kulturnih događanja, recenzija knjiga, kazališnih predstava, filmova ili umjetničkih izložbi, a osim kulturnoga aspekta trebali bi i poticati mlade na fizičku aktivnost, druženje s prijateljima i obitelji.