Roditelji izostavljeni iz građanskog odgoja u školama?

Potaknuti medijskim naslovima o skorašnjem početku izvođenja građanskog odgoja u školama, udruga Pragma je 5. lipnja 2012. priopćenjem za medije upozorila na nedorečenosti i moguće štetne posljedice izvođenja takvog predmeta.

Ističemo da je Pragma 8. ožujka 2012. godine uputila očitovanje na Nacrt građanskog odgoja i obrazovanja nadležnim državnim tijelima, kao i predstavnicima Hrvatske biskupske konferencije, ali je izostala reakcija svih. Iako je dokument djelomično nastao u suradnji s organizacijama civilnog društva, nije jasno tko će i kako izvoditi taj predmet i koja je krajnja dobit za škole, djecu i roditelje. Očitovanje obuhvaća temeljnu zamjerku: djecu i mlade je potrebno odgajati za ljudska prava i aktivno građanstvo (građanstvo koje uključuje motiviranje mladih na obrazovanje, rad, volonterstvo i brigu za zajednicu), a uloga roditelja je ključna te se mora zahtijevati njihov veći angažman u školi.

Pragmina iskustva rada s mladima kojima prijeti ispadanje iz sustava obrazovanja, a isto potvrđuju i domaća istraživanja (institut Pilar, 2010.) pokazuje da čest negativni stav roditelja prema obrazovanju, nastavnicima i školi, uzrokuje i nemotivirajuće i neprihvatljivo ponašanje djece i mladih u školi. Povećati motivaciju za obrazovanje, isticati vrijednosti rada i zalaganja, zadaća je škola i roditelja.

Pozivamo i ovim putem državne institucije, kao i druge organizacije civilnog društva, na propitivanje postojećeg prijedloga „građanskog odgoja i obrazovanja“ kako bi bio na korist učenicima i roditeljima, kao i cijeloj zajednici.

U nastavku medijskog praćenja ove teme, zbog nekorektnog izvještavanja od strane HTV-a – emisije Hrvatska uživo (priloga novinara Saše Kosanovića), Pragma je 12. lipnja 2012. godine uputila glavnom uredniku HTV-a Bruni Kovačeviću, sukladno Zakonu o medijima i Zakonu o elektroničkim medijima, zahtjev za ispravak objavljene informacije jer se na grub način i kroz neistinitu interpretaciju pokušava umanjiti kritičan stav Pragme prema predloženom programu. Temeljne vrijednosti Pragme, a koje moraju biti vidljive i u ovom programu odgoja za ljudska prava i aktivno građanstvo za koje ćemo se i dalje zalagati su: promicanje i zaštita ljudskih prava, posebno socijalnih prava; jačanje demokratskih institucija društva i vladavine prava; dostojanstvo i individualna autonomija, uključujući slobodu izbora i neovisnost; poticanje solidarnosti sa socijalnom ugroženim i bolesnima, kao i nediskriminacija u pružanju usluga.