Povodom obilježavanja Pragminih 20 godina rada 2026. godine, pokrećemo kampanju “Svaki problem djece poziva na akciju!” u kojoj ćemo, uz potporu naših suradnika, roditelja, stručnjaka, ali i same djece, odabrati 5 ključnih problema djece koji zahtijevaju širu društvenu intervenciju, a vi ćete nam biti glavni suradnici koji donose promjene svojim idejama i podrškom.
Podržite kampanju svojom donacijom koja omogućava rješavanje jednog koraka, jedne stepenice koja vodi prema sretnijem odrastanju naše djece. Zauzvrat, mi ćemo vas izvještavati što smo učinili i kako smo mijenjali živote djece, s konkretnim primjerima iz svakodnevnog života.
Sredstva možete uplatiti na IBAN račun Pragme: HR6923400091110232954 (PRAGMA, Teslina 13, Zagreb) ili skeniranjem koda:

“Podržavam vaš rad jer sam bila na nekoliko besplatnih online edukacija za odgojitelje, još početkom korone, a kako dolazim iz malog mjesta, bili ste mi ‘prva stanica’ za učenje kada sam tek započinjala raditi u grupi. Zato ću potaknuti i druge kolegice da vam doniraju sredstva za kampanju jer smo sve dobile puno od vas i vrijeme je da mi podržimo vaš rad. Evo i prijedloga teme za kampanju – položaj djece u vrtićima čiji se roditelji razvode, a otac više neće živjeti u Hrvatskoj. Imam sve više takve djece u grupi, očevi postaju ‘bivši’, djeci je jako teško kad dobiju neki obiteljski zadatak, osjećaju veliku grupu i osjećaj napuštenosti, ne mogu razumjeti zašto se otac više ne javlja… Tu trebamo vašu pomoć i nadam se da ćete imati neku edukaciju s materijalima“.
(1. PROBLEM) Mjesec borbe protiv ovisnosti kreće s kampanjom “Svaki problem djece poziva na akciju!”
“Dva sina kreću sljedeće godine na maturalac. Prošle godine se par mladića na putovanju toliko napilo da su nastavnici mislili da će umrijeti – bili su izluđeni i čak su govorili kako više djecu ne vode na takva putovanja. Možete li doći u našu školu, razgovarat ćemo sa stručnim vodstvom da vas pozove i da nam pomognete s problemom prevencije” – moli nas jedna zabrinuta mama koja je pružila podršku Pragmi i dala ideju za kampanju.
Odabrali ste prvi problem koji traži akciju: laka dostupnost cigareta i alkohola maloljetnicima; slab nadzor nad trgovcima koji ne poštuju zakonske odredbe o zabrani prodaje proizvoda mlađima od 18 godina; nedovoljna svijest o opasnostima alkohola, cigareta, droga, energetskih pića, nikotinskih proizvoda i SNUS-a…
Što ćemo učiniti?
– Uspostavit ćemo suradnju s državnim inspektoratom i o svim dobivenim informacijama od roditelja upoznati ih s problemima dostupnosti štetnih sadržaja za djecu i mlade, osobito kada je riječ o nepoštovanju zakona o zabrani prodaje alkohola i cigareta maloljetnicima;
– Pripremit ćemo kratku brošuru za maturante i njihove roditelje o skrivenim opasnostima alkohola, cigareta, droga i drugih štetnih sadržaja s kojima se mogu susresti na svojim putovanjima;
– Održat ćemo informativne i edukativne radionice za zainteresirane škole – maturante s ciljem preventivnog djelovanja.
(2. PROBLEM) Digitalni svijet djece i zaštita u online prostoru
“Kažu da je to bila sve šala, ali mome sinu i ostatku obitelji, sigurno nije. “Prijatelji” su se poigrali aplikacijama za uređivanje videa – uz pomoć umjetne inteligencije – i sada šalju izrugujuće uratke na njegov račun. Malo ga ismijavaju, malo ponižavaju, a problem je i što drugi roditelji to ne vide kao problem – nego kao dokaz pameti njihove djece…“, područje nam zabrinuta majka za svoje dijete osnovnoškolske dobi.
Odabrali ste drugi problem koji traži akciju: nedovoljne informacije o pitanjima umjetne inteligencije i zaštite djece u tom području, pitanje (zlo)upotrebe umjetne inteligencije u postupku rada i obrazovanja te zaštite djece u digitalnom prostoru.
Što ćemo učiniti?
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.