Novinarke Josipa Pletikosić i Ivana Sučić nagrađene za svoje radove koji promiču vrijednosti obrazovanja

Ivana Sucic i Josipa Pletikosic foto Goran Kusec

Udruga Pragma je u petak 14. ožujka 2014. godine, u prostorima kina Tuškanac u Zagrebu, dodijelila dvije nagrade novinarima za radove koji promiču vrijednosti obrazovanja. Nagradu za najbolji rad, prema mišljenju obrazovnih ustanova u RH, dobila je novinarka Nove TV Josipa Pletikosić za rad „Škola prijateljstva“, a prema mišljenju stručnog žirija novinarka HRT-a Ivana Sučić za rad „Izazovi učiteljskog poziva“.

Zahvalivši se na nagradi, novinarka Ivana Sučić naglasila je kako svoje priloge o obrazovanju ne radi za ministre i političare nego za učitelje i profesore i dodala kako mediji stvaraju percepciju u društvu o sustavu školstva i imaju moć kritičkog izvještavanja o problemima sustava sa zajedničkim ciljem poboljšanja sustava i profesije. Voljela bih prenijeti poruku kako u mnogim školama ima puno sjajnih projekata i pozitivnih životnih priča koje bi trebale imati svoje mjesto u medijima. Ako mladima pružimo priliku da budu kritična masa, onda ih i motiviramo da cijene sebe i svoje profesore“, istakla je Sučić prigodom preuzimanja nagrade.

Novinarima je lakše naći negativnu priču, a znatno teže pozitivne i inspirativne priče vezane uz sustav obrazovanja, i to je ono na čemu zajedno moramo raditi i stvari mijenjati“, rekla je Josipa Pletikosić preuzimajući nagradu i nastavila: „u školi koju ste vidjeli u nagrađenom video prilogu zaista nema nasilja, već vlada prijateljstvo. Takve priče trebale bi biti inspiracija i primjer za zajednički budući rad. Mi novinari radimo priloge za škole, roditelje i učenike, pa kada oni uruče ovakvu nagradu – to uistinu vrijedi i na tome sam im posebno zahvalna“, zaključuje Pletikosić.
Više fotografija pogledajte na facebook stranici Pragme.

Ivana Sucic i Josipa Pletikosic foto  Goran Kusecfoto 2 ucenici Skole za primijenjenu umjetnost i dizajn u Zagrebu

Prijave novinarskih radova su trajale do 7.1.2014. Ukupno je pristiglo devet radova. U ocjenjivanje se uključilo 39 škola iz RH koje su samostalno odlučile o sudjelovanju u odabiru najboljeg rada. U odabiru su sudjelovali profesori i nastavnici osnovnih i srednjih škola te djeca i mladi putem učeničkih vijeća, novinarskih i dramskih grupa, okruglih stolova i tribina, debata i sl. Drugu nagradu je dodijelio žiri kojeg su činili prof.dr.sc. Gordana Vilović, prof.dr.sc. Nada Zgrabljić Rotar, doc.dr.sc. Miroslav Vrankić, Nataša Gajski Kovačić, mr.sc. Roberta Brusić, Nedjeljko Marković, Lidija Padovan Đirlić, Jasminka Martinović i Adriana Mastelić.

Na dodjeli Nagrade prisutnima su se obratili tajnica Hrvatskog filmskog saveza Vera Robić Škarica, predsjednik Pragme Nedjeljko Marković i ministar znanosti, obrazovanja i sporta dr.sc Željko Jovanović. Ministar Jovanović je u svom govoru izrazio zadovoljstvo idejom i projektom dodjele Nagrade jer one jačaju demokratsko građanstvo i učenike obrazuju u medijskoj kulturi, a krajnji cilj je bolji čovjek.

Nagrada je dodijeljena pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta RH, uz tehničku podršku CARNeta i partnerstvo Hrvatskog filmskog saveza, a sredstva za provedbu Nagrade, u iznosu od 5.000 kuna po dobitnici, osigurala je udruga Pragma. Dobitnicima su uručene i plakete te prigodni darovi izrađeni od učenika Škole za primijenjenu umjetnost i dizajn iz Zagreba, a prikazani su i video radovi učenika Osnovne škole Stoja iz Pule i učenica Škole za primalje i Ženske opće gimnazije Družbe sestara milosrdnica s pravom javnosti iz Zagreba. Učenici i profesori Glazbene škole Vatroslava Lisinskog iz Zagreba su izveli dvije glazbene točke.

Projekt je proveden na području cijele RH, a doprinio je provedbi građanskog odgoja u školama. Škole ističu i kako uključivanjem djece i mladih u odlučivanje učvršćujemo njihovo samopouzdanje jer je učenicima pružena mogućnost odabira – ona im daje se osjećaj važnosti jer se njihov glas uvažava. Nagrada promiče vrijednosti obrazovanja u društvu i doprinosi kvalitetnijoj informiranosti, zaključuju škole u svom osvrtu na samu dodjelu Nagrade. Reakcije učenika, roditelja i stručnjaka iz škola koje su sudjelovale u odabiru pozitivne su i podržavaju aktivnosti poput ove jer motiviraju djecu i mlade, razvija se prijateljstvo, suradnja, a razmjenjuju se i ideje. Smatramo da treba nastaviti dodjelu Nagrade, nas je potaknulo, vjerojatno će i druge, a osim toga sigurno je to poticaj i novinarima da obrađuju tekstove s tom tematikom“, zaključuje jedna od škola, sudionica dodjele Nagrade.