Dodijeljene Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja

Dobitnice Nagrade_i_moderatorica_Ana_Tomaskovic

Dobitnice Nagrade_i_moderatorica_Ana_Tomaskovic

Pragma je 17. ožujka 2015.g. u Klubu Hrvatskog društva likovnih umjetnika u Zagrebu – druge godine zaredom – dodijelila nagrade u tri kategorije: za najbolji tiskani/online prilog, radijski i televizijski prilog, prema mišljenju obrazovnih ustanova koje su sudjelovale u dodjeli Nagrade. Ovogodišnja dobitnica za tiskani rad je Sandra Golemac s člankom „Mihael voli viceve, Lorena svoju učiteljicu, a Paulina želi na balet“ (Večernji list), za televizijski prilog Marijana Kranjec: „Osnovci rockeri“ (Dobro jutro Hrvatska, Hrvatska radiotelevizija) i Maja Medaković: „Djeca iz doma na državnoj maturi“ (Provjereno, Nova TV) te za radijski prilog Ivana Sučić: „Učenici iz Gunje“ (Hrvatska radiotelevizija, Hrvatski radio).

Dodjelu Nagrade su podržali izaslanik predsjednika Hrvatskog sabora Josipa Leke, prof. dr. sc. Valter Boljunčić, predsjednik Odbora za obrazovanje, znanosti i kulturu, Mladen Novak, predsjednik Odbora za informiranje, informatizaciju i medije Hrvatskog sabora, doc. dr. sc. Igor Kanižaj, prodekan Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu i Helena Beus, izaslanica vršiteljice dužnosti gradonačelnika Grada Zagreba dr. sc. Sandre Švaljek. Partner u dodjeli Nagrade je Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu, pokrovitelj je Grad Zagreb, a tehničku potporu je pružio CARNet.

Više informacija o Nagradi na www.obrazovanjeimediji.hr, a album fotografija je dostupan na www.facebook.com/udrugapragma

 Sandra Golemac, govoreći o svom pobjedničkom članku u kojem opisuje interese i planove za budućnost djece s teškoćama u razvoju koja pohađaju redovnu osnovnu školu, istaknula je kako „svakom djetetu treba samo prilika“.

Ivana Sučić je naglasila kako dodjela nagrade doprinosi stvaranju generacije koja će znati prepoznati vrijednost medijskih sadržaja, posebno radijskih od kojih se djeca polako odvikavaju. Nada se kako će obrazovanje i socijalne teme postati atraktivnije u medijima.

Maja Medaković poručila je kako glas za njen TV prilog je ustvari glas za djevojke koje je intervjuirala i dodala: „Htjeli smo ukazati na apsurd sustava koji djecu iz doma ostavlja bez odgovarajuće potpore ako ne uspiju upisati fakultet, ali i na važnost obrazovanja“.

Marijana Kranjec je pojasnila na koji način vidi poveznicu između njenog TV priloga o osnovnoškolcima koji sviraju rock glazbu i promicanja obrazovanja: „Djeci je dana prilika da kroz sviranje u školi ‘dotaknu zvijezde’ i da se na taj način vežu uz školu“.

Nedjeljko Marković, predsjednik Pragme, govorio je o značaju ovogodišnje Nagrade te predstavio rezultate iz evaluacije škola, koje poručuju kako je Nagrada korisna u razvoju medijske pismenosti djece te podržavaju nastavak njenog provođenja u školama.

Sudionicima se obratio i doc. dr. sc. Igor Kanižaj, prodekan za znanost i međunarodnu suradnju Fakulteta političkih znanosti koji je rekao kako treba djeci dati pravo da budu subjekti u medijskom prostoru te kako Pragma, kroz organiziranje dodjele Nagrade, promovira ideju medijske pismenosti u školama. Zaključio je kako je potrebno da predstavnici obrazovnih institucija, vlasti i javnosti zajedno rade na razvoju medijske kulture i pismenosti među djecom i mladima.

Sudionicima se uime Grada Zagreba, pokrovitelja ovogodišnje Nagrade, obratila izaslanica vršiteljice dužnosti gradonačelnika dr. sc. Sandre Švaljek, Helena Beus iz Ureda za obrazovanje, kulturu i sport, Mladen Novak, predsjednik Odbora za informiranje, informatizaciju i medije Hrvatskog sabora te izaslanik predsjednika Hrvatskog sabora Josipa Leke, prof. dr. sc. Valter Boljunčić, predsjednik Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu. Boljunčić je pritom istaknuo kako je „uloga medija promicati vrijednost obrazovanja te je s druge strane važno medijsku kulturu uvrstiti u nastavni program u školama“.

Iskustva škola i učenika koji su sudjelovali u dodjeli nagrade prenijeli su učenik Jurica Pribolšan i Denis Vincek, stručni suradnik iz Osnovne škole Ante Kovačića iz Zlatara. Vincek je naglasio kako bi se uvođenjem sustavnog medijskog odgoja doprinijelo medijskoj pismenosti jer iako su djeca pismeni u tehnološkom smislu, nedovoljno kritički promišljaju o medijima.

Uime domaćina događaja, o povijesti zgrade Doma HDLU-a je govorila Marijana Paula Ferenčić, suradnica u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika.

Program su glazbeno popratili učenici iz Srednje glazbene škole Vatroslav Lisinski u Zagrebu (Helena Markulin s izvedbom Nikita Koshkin: Ragtime i Juraj Radić s izvedbom: Federico Moreno Torroba: Sonatina 1. stavak Allegretto, u klasi profesora Antonia Mrčela), a među sudionicima su bili prisutni učenici Obrtničke škole za osobne usluge iz Zagreba i Osnovne škole Ante Kovačića iz Zlatara koji su po završetku programa obišli Muzej.

Ovogodišnji partner Pragme u dodjeli Nagrade je Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu, a tehničku potporu je pružio CARNet. Nagrada se dodijelila temeljem mišljenja obrazovnih ustanova putem stranice: pragma.skole.hr, uz pravilo: „jedna ustanova – jedan glas“. Prijave novinarskih radova su trajale do 25. 1. 2015., a glasovanje ustanova je trajalo do 15. 3. 2015. g. za osam pristiglih važećih prijava u tri kategorije (televizijski, radijski i tiskani/online prilog).

Pragma je 2012. g. pokrenula projekt “Obrazovanje djece i mladih za demokratsko građanstvo u Hrvatskoj – medijska kultura” s ciljem podizanja medijske kulture i opismenjavanja djece i mladih te jačanja demokratskog građanstva kroz rasprave, uvažavanje različitih mišljenja te na kraju – zajedničko odlučivanje, a unutar projekta se organizira dodjela „Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“. 

Nagradom se želi podržati rad novinara koji promiču vrijednost obrazovanja i koji svojim izvještavanjem doprinose kvalitetnijoj informiranosti građana o obrazovanju. Ovo nastojanje je poticaj medijskom opismenjavanju mladih – pokušaj da im se pomogne u kritičkom razmišljanju i postavljanju pravih pitanja o onome što gledaju, čitaju ili slušaju.