Vijesti i događanja

17 svibnja, 2021

Kako potaknuti osjećaj pripadanja školi?

“Povezanost sa školom označava osjećaj pripadanja školi i postojanje mreže odnosa s vršnjacima i nastavnicima. Taj je osjećaj sličan privrženosti jer može kod djece stvoriti osjećaj sigurnosti i vrijednosti koji potom doprinose lakšem prihvaćanju intelektualnih i socijalnih izazova i istraživanja. Dijete koje osjeća povezanost sa školom osjeća da ga ljudi u školi vole, […]
10 svibnja, 2021

Mentalno zdravlje u doba COVID-19

Za emisiju “Putevima zdravlja” Radiotelevizije Bosne i Hercegovine odgovorili smo na pitanja kako sačuvati mentalno zdravlje u pandemiji COVID-19, a sukladno jubileju od 400 emisija na pozitivan i pristupačan način govori Marija Granić, magistra psihologije i savjetnica u Pragmi. Serijal uređuje i vodi Olivera Dodig.
1 travnja, 2021

Alkoholizam je socijalni i javnozdravstveni problem koji pogađa obitelji i zajednice

Danas se obilježava Svjetski dan borbe protiv alkoholizma, a Pragma poručuje kako je alkoholizam socijalni i javnozdravstveni problem koji pogađa obitelji i zajednice.“Problem ovisnosti o alkoholu u Hrvatskoj je veliki javnozdravstveni i socijalni problem”, ističu iz udruge Pragme koja dugi niz godina provodi preventivni program “Pomak” usmjeren djeci i mladima, a povodom obilježavanja […]
23 ožujka, 2021

Borba protiv rasizma je borba za multikulturalizam

Povodom Međunarodnog dana borbe protiv rasne diskriminacije razgovaramo s Nedjeljkom Markovićem, predsjednikom Pragme i Hrvatske mreže protiv siromaštva, diplomiranim socijalnim radnikom.  Postoji li danas dobar način borbe protiv rasizma u Hrvatskoj, odnosno svijetu?  Marković: Suprotnost rasizmu, kao ideologiji prema kojoj među ljudskim rasama postoje nepremostive razlike zbog njihove boje kože, jezika, kulture i […]
15 veljače, 2021

Za ona dobra, stara vremena…

Zašto ne bismo malo pričali o glazbi? Voli li više psihologija glazbu ili glazba psihologiju? Što su glazbene preferencije, a što glazbene emocije? Zašto mozak nikad ne zaboravlja pjesme iz mladosti? Pridružite nam se na opuštenom ZOOM glazbenom druženju kojega organizira udruga PRAGMA (uz goste iznenađenja) povodom Tjedna psihologije – u petak, 19. […]
12 veljače, 2021

“Radio je ovisnost – o dobroj stvari”

Povodom Svjetskog dana radija (i 15 godina djelovanja udruge Pragma), koji se obilježava u subotu 13. veljače 2021., udruga Pragma je u petak, 12. veljače 2021. od 13 sati organizirala online razgovor s radijskim novinarima i medijskim stručnjacima o radiju s temom „Volim radio“. U razgovoru smo dotaknuli kako odabiru goste (i što […]
11 veljače, 2021

Webinari za mlade u području psihologije

I ove godine Pragma provodi ciklus od 10 webinara kojima pomaže učenicima u kvalitetnijem polaganju ispita iz državne mature – područje psihologije za učenike srednjih škola. Specifičnost Pragminih radionica je povezivanje teorijskih sadržaja s primjerima iz svakodnevnog života. Svrha ciklusa webinara je povećati obrazovne šanse učenika, motivirati za nastavak školovanja, povećati socijalnu uključenost […]
9 veljače, 2021

Volim radio!

Povodom ovogodišnjeg Svjetskog dana radija (i 15 godina djelovanja udruge Pragma), koji se obilježava u subotu 13. veljače 2021., želimo u petak, 12. veljače 2021. u 13 sati online razgovarati s radijskim novinarima o radiju s temom „Volim radio“: od toga kakva je njihova tipična radijska najava, kako odabiru goste (i što rade kada im se gosti ne pojave […]
8 veljače, 2021

Kako odgajati srcem?

Kako očuvati svoj mir unatoč brojnim izazovima roditeljstva? Kako uskladiti sličnosti i razlike u temperamentima? Kako osmisliti aktivnosti za kvalitetno provođenje vremena s djecom? Kako razumijevanjem emocionalnog razvoja djeteta jačate povezanost s djetetom? A kako vam u svemu tome može pomoći i glazba? Unutar ciklusa besplatnih online radionica „Kako odgajati srcem?“ kojega organizira […]
23 siječnja, 2021

Međunarodni dan obrazovanja

Dragi učitelji, nastavnici, profesori, ravnatelji, stručni suradnici, dragi učenici i roditelji, čestitamo vam Međunarodni dan obrazovanja.  Ova pandemija je pokazala kako postoje inicijative i partnerstva za podršku stručnjacima i učenicima kako bi se obrazovni proces uspješno dovršio.  Prema podacima OECD-a, najmanje trećina učenika diljem svijeta nije uspjela pristupiti učenju na daljinu tijekom zatvaranja škola […]