“Godišnja nagrada za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“ – privrženost školi i zajednici

20191231_101015_0000

Godišnja nagrada za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“

Otvoren natječaj za prijavu novinarskih radova koji promoviraju koncept privrženosti između škola, učenika i roditelja, a prijave traju do 31. 1. 2020. 

Pragma poziva novinare da od 31. prosinca 2019. do 31. siječnja 2020., putem Obrasca za prijavu novinarskog rada, prijave po jedan novinarski rad u kategorijama: za najbolji radijski, televizijski ili tiskani (online) prilog. Tema ovogodišnje, sedme godine zaredom, ,,Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“ udruge Pragma odnosi se na koncept privrženosti. Tema je vezana uz publikaciju „Blizu“ koja je dostupna na http://bit.ly/2m8099t.

Prihvatljivi su novinarski radove emitirani/objavljeni od 1. 9. 2018. do 31. 10. 2019. godine. Pravila i prijavni obrazac su dostupni na www.udruga-pragma.hr. Pristigle radove zajedno ocjenjuju učenici, nastavnici, stručni suradnici i roditelji odgojno – obrazovnih ustanova po principu „jedna ustanova – jedan glas“. Svečana dodjela Nagrade, koja se sastoji od novčane nagrade od 2.500 kuna po kategoriji i plakete, u svibnju je 2020. godine.

Privrženost je snažna emocionalna veza koju dijete ostvaruje s odraslim osobama, najčešće i prvo s majkom, a potom i s drugim značajnim osobama iz svoje okoline. Djeca (i odrasli) prirodno teže održavati i njegovati tu blisku vezu, osobito u stresnim uvjetima. Privrženost je trajnija od bilo koje druge emocionalne veze i raspoloženja te uvelike utječe na naše doživljavanje svijeta, drugih ljudi i međuljudskih odnosa. 

Privrženost je usko povezana i s pojmom pripadanja, a pripadanje je jedna od temeljnih potreba koje su svima nama zajedničke, bez obzira na dob. Pripadanje određenim grupama omogućava nam da oblikujemo vlastiti identitet, pronađemo sigurnost i razvijemo samopouzdanje. Naše „grupe“ daju nam moralnu podršku, utjehu i određuju brojne životne odluke, a obitelj i škola najzorniji su primjerni važnosti pripadanja.

Privržena djeca vjeruju da se možemo pouzdati u druge osobe, da smo vrijedni i da smo učinkoviti u interakciji s drugima. Sigurno privržena djeca mogu razmišljati o svom roditelju na sljedeći način: „Mogu računati na njegovu pomoć – dostupan je i pomoći će mi umiriti me“. Takvo razmišljanje se pretvara u očekivanje da će i drugi ljudi znati odgovoriti na njegove potrebe, da su i drugi pouzdani, brižni i da je svijet sigurno mjesto. 

U školi se učenici suočavaju s brojnim izazovima što se učenja i uspjeha tiče, ali glavni izazov odnosi se na to hoće li i na koji način biti prihvaćeni od strane drugih, sa svim svojim snagama i slabostima. Škola je mjesto u kojem djeca i mladi stvaraju nove i brojne emocionalne veze – s nastavnicima, vršnjacima, u različitim grupama te izvannastavnim aktivnostima. No, iako su vršnjaci centar njihovih života, oni i dalje imaju prirodnu tendenciju stvarati bliskost s pouzdanim i dosljednim odraslim osobama. U njih se ugledaju, njihov primjer žele slijediti i oni im pružaju najviše motivacije da razvijaju vlastite potencijale, naročito kada je u pitanju obrazovanje.

Stoga želimo ove godine skrenuti pozornost na pozitivne primjere učitelja, nastavnika, ravnatelja, škola i lokalnih zajednica koje omogućuju djeci i mladima da se razvijaju u okružju koje potiče zajedništvo, bliskost, podržavanje i dijeljenje, pomaganje te uključenost. Primjerice, škole koje zajedno s djecom i roditeljima rade na otklanjanju određenih teškoća, uspostavljanju boljih modela učenja i poučavanja, održavanju komunikacije i organiziranju dodatnih sadržaja koji pružaju priliku za zbližavanje i dobra su alternativa komercijalnim sadržajima koji nisu svima jednako dostupni.

Iz Natječaja su isključeni radove koji spadaju u kategoriju prikrivenog oglašavanja, radovi koji promoviraju ili neprimjereno prikazuju određena nepoželjna ponašanja; radovi koji produbljuju ideološko – svjetonazorske društvene sukobe; radove koji ne štite dostojanstvo maloljetnika, kao i radove koji svojim sadržajem nisu nedvosmisleno uspjeli povezati koncept privrženosti i obrazovanja. 

Pragma Nagradom želi podržati rad novinara koji promiču vrijednost obrazovanja i koji svojim izvještavanjem doprinose kvalitetnijoj informiranosti građana o obrazovanju. Projekt je do sada proveden na području cijele RH, a doprinio je provedbi građanskog odgoja u školama. 

Nagrada se provodi uz potporu Grada Zagreba.

Kontakti:
Nedjeljko Marković, dipl. soc. radnik, 098 1759390, markovic@udruga-pragma.hr
Jelena Adamlje, mag. soc. ped., 095 7789 955, adamlje@udruga-pragma.hr.
Katarina Jelić, mag. psihologije, 095 7789 950, jelic@udruga-pragma.hr