Medijska pismenost – na zabavan, edukativan i kreativan način!

web stranica

Prikupljali smo razmišljanja nastavnika i stručnih suradnika koji su sudjelovali u glasovanju za „Godišnju nagradu za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“ udruge Pragma te smo saznali kakvo je bilo iskustvo pojedine obrazovne institucije. O njihovoj kreativnosti i inovativnosti, kao i  individualnom pristupu u osmišljavanju kako odabrati najbolji novinarski rad, pročitajte ovdje.

Tako je nastavnica hrvatskog jezika opisala: „budući sam htjela da sam proces bude zanimljiv i edukativan učenicima, potrudila sam se to i ostvariti. Za glasovanje sam odabrala razred u kojem učenici rado raspravljaju i iznose mišljenja, vole sudjelovati u projektima i istraživati. Također su u njemu i članice novinarske skupine koje će pozitivno doprinijeti rezultatu, ali i same steći uvid u različite tipove novinarskog rada te ih kritički procijeniti. Učenicima sam zatim objasnila o čemu se radi te ih upitala za sudjelovanje u ocjenjivanju televizijskih, radijskih ili tiskanih radova. Odlučile su se za televizijske priloge“, piše nam nastavnica.

Nastavnica dalje objašnjava kako je glasovanje provela na satovima hrvatskog jezika, a tom prilikom je održala učenicima i kratku edukaciju o medijskoj pismenosti, odnosno, kritičkom sagledavanju novinarskih radova te upoznala učenike s Etičkim kodeksom hrvatskih novinara. Razgovarali su o tome što su to etička načela, što znači objektivno pristupanje nekoj temi te što sve novinaru može biti izvor informacija.

Nakon gledanja priloga, učenicima je postavila nekoliko pitanja na koja su zajednički odgovarali. Pokazalo se da su najviše razgovarali o osjećajima koje je u njima pobudio pojedini rad, zatim o tome što su naučili i zapamtili gledajući televizijske priloge, koja je poruka svakog od priloga te je li novinar temu obradio na zadovoljavajući način. Učenici su nakon toga imali cijeli vikend za razmišljanje o viđenom. Također su bili zamoljeni da svoje izbore za najbolji rad zapišu i kratko opišu te ih iznesu u razredu kada će biti organizirano samo glasovanje.

Ova nastavnica pokazala je kako se na edukativan, a pritom i zanimljiv način djecu može podučiti novim znanjima, a toliko potrebnim današnjim mladima kojima su mediji svakodnevno dostupni.

Sudionici ovakvog glasovanja i uključivanja djece u odlučivanje uvidjeli su korisnost sudjelovanja u razvoju kritičkog mišljenja i komunikacijskih vještina kod djece. Učenici se pritom osjećaju važno jer imaju neposredan utjecaj na dodjeljivanje „Godišnje nagrade za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“ koju Pragma dodjeljuje već četiri godine zaredom. Više o samoj Nagradi pročitajte ovdje.