Komunikacija odgaja – odgoj komunicira

slika

Udruga Pragma je 24. rujna 2015. u Novinarskom domu u Zagrebu predstavila knjigu „Komunikacija odgaja-odgoj komunicira. Emocionalna i medijska pismenost“ koja na jednom mjestu povezuje teme iz područja emocionalne i medijske pismenosti.

Uvodno se obratio Nedjeljko Marković, predsjednik Pragme, koji je istaknuo kako je knjiga nastala „povezivanjem udruga, akademske zajednice i odgojno-obrazovnih ustanova te potreba mladih i roditelja. Knjiga govori o iskustvima, ali je prožeta teorijom i naglašava važnost ranog odgoja djece i mladih za medijski i emocionalno pismene osobe“.

Ivana Pilko Čunčić i mr. sc. Vera Šutalo, izaslanice ministra znanosti, obrazovanja i sporta, naglasila su otvorenost Ministarstva za suradnju s udrugama i potrebu da i teme emocionalne i medijske pismenosti ravnopravno sudjeluju u kurikularnoj reformi. Helena Beus, izaslanica Gradonačelnika Grada Zagreba, podsjetila je da programi medijske pismenosti zauzimaju važno mjesto u Programu djelovanja za mlade.

U panel raspravi dr. sc. Dario Vučenović, iz Obiteljskog centra u Zadru, naglasio je kako „troškovi programa emocionalne pismenosti nikada neće premašiti njihovu vrijednost, a to su samopouzdani, društveno odgovorni i samosvjesni pojedinci“. Recenzentica knjige dr. sc. Marina Milić Babić, s Pravnog fakulteta u Zagrebu, na osobnom je primjeru istaknula kako su ovi programi važni za prilagodbu djece u prelasku iz vrtićkog u školsko okruženje.

Prof. dr. sc. Danijel Labaš, predsjednik Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu, upozorio je da se nalazimo na prekretnici – hoćemo li biti informatički pismeni, a medijski nepismeni. Mirjana Rakić, ravnateljica Agencije za elektroničke medije, naglasila je važnost zaštite djece i mladih putem regulatornog tijela, a u pripremi su nove kampanje usmjerene mladima. Moderatorica predstavljanja je bila mr. sc. Roberta Brusić.

Knjiga je djelo grupe autora koji niz godina rade s djecom i mladima u institucijama te organizacijama civilnog društva – Roberte Brusić, Lane Ciboci, Igora Kanižaja, Danijela Labaša, Jelene Mališa, Nedjeljka Markovića, Leali Osmančević, Alme Rovis Brandić, Daria Vučenovića.

Publikacija nudi:

  • teorijske modele kojima objašnjava važnost medijskog i emocionalnog odgoja;
  • ukazuje na praktične primjere u radu Pragme s roditeljima, nastavnicima i učenicima;
  • nudi savjete i upute za obiteljske ili društvene izazove: kako se suočiti sa slabom kontrolom impulsa kod adolescenata i kako ih pravilno emocionalno odgajati od najranije dobi;
  • kako pomoći školama i stručnjacima koji rade s djecom u oblikovanju školskih preventivnih programa za emocionalno opismenjavanje;
  • kako iskoristiti resurse okoline – organizacija civilnog društva o metodama rada u području emocionalne i medijske pismenosti;
  • kako se suočiti s pretjeranim i nekritičkim korištenjem medijskih sadržaja i što obitelji same za sebe mogu učiniti kako bi odgojile medijski pismenu osobu;
  • te brojne druge teme o kojima su pisali Pragmini suradnici, stručnjaci koji niz godina rade s djecom i mladima u institucijama te organizacijama civilnog društva.

Publikacija je tiskana uz potporu Grada Zagreba i Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta i dostavljena je u sve osnovne i srednje škole.