Grupni rad – prilika za bolje upoznavanje samog sebe

Pragma je i ove godine nastavila suradnju sa Školom i Učeničkim domom za primalje u Zagrebu, te sa učenicama provodi dio aktivnosti emocionalnog opismenjavanja koje će trajati do kraja školske godine. Zainteresirane učenice imaju mogućnost sudjelovati u grupi za osobni rast i razvoj, unutar koje će raditi na boljem upoznavanju sebe i osvješćivanju vlastitih stavova, unaprijediti izražavanje emocija, analizirati efikasnost vlastitog ponašanja i učiti na primjerima drugih kako se određene teškoće mogu savladati ili olakšati.

Na inicijalnom susretu učenice su, uz voditeljicu, dogovorile pravile rada grupe, od kojih je najvažnije zlatno pravilo svakog prijateljskog odnosa – a to je da se tajne čuvaju. Stoga vam ne možemo otkriti previše, ali ono što su učenice za početak podijelile s nama silno nas veseli. Iskazuju popriličan interes za grupnim radom, voljele bi poraditi na vlastitom samopouzdanju, zanima ih naučiti nešto više o sebi, a nadaju se i da će po završetku grupnog rada steći temelje za čvrsta prijateljstva s ostalim članicama. A mi se nadamo pružiti im vrijedno iskustvo i pripomoći u prilagodbi na ovu našu užurbanu metropolu!

Čovjek je kao socijalno biće, uvjetno rečeno, osuđen na pripadanje različitim grupama, u kojima ostvarujemo temeljne psihološke i socijalne potrebe, kao što je npr. potreba za podrškom. Stoga je glavni cilj formalnih grupa podrške dobivanje stručnog savjeta i vodstva na putu ka rješavanju određenih osobnih dilema i teškoća, kao i razvijanje konkretnih vještina koje su važne za bolje razumijevanje sebe i drugih.

Ponekad, sve što nam je potrebno, jest činjenica da u svojim iskustvima nismo sami, ni posve različiti od drugih, spoznaja da i drugi ljudi imaju probleme s kojima se svakodnevno nose. Grupa svojim članovima pruža podršku i savjet, međusobno se potiču na otvoreno izražavanje emocija i stvaraju duboku povezanost, koja nadilazi trajanje grupnog rada. Glavni zadatak voditelja je osigurati funkcioniranje grupe, dok članovi svaki za sebe ostvaruju pojedinačne ciljeve. Ovakav oblik rada prvenstveno je koristan za djecu i mlade, a pogotovo one koji dijele slična iskustva u trenutku uključivanja u grupu.

Aktivnosti se provode unutar projekta „Opiši me“ koji se provodi uz potporu Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku.